Pressemitteilungen

Pressemitteilung vom 17. Januar 2017

„Wer erfahren will, wie erfolgreicher E-Commerce funktioniert, muss am 7. und 8. März nach München zur Internet World Messe kommen.“

München, 17. Januar  2017 –  Die Digitalisierung stellt ganze Branchen vor einen Paradigmenwechsel. Jahrzehntelang gültige Handelsprozesse werden von disruptiven Geschäftsmodellen in Frage gestellt. Messen dienen in einem solchen Umfeld als Kompass für Innnovationen und Inspirationen sowie als Begegnungsplattform mit Experten und sorgen für Erfahrungsaustausch. Drei Fragen an die Internet World Messe, warum es sich lohnt, am 7. und 8. März 2017 nach München auf das Messegelände zu kommen.

Pressemitteilung vom 17. Januar 2017 (PDF, 65.3 kB)

Press Release December 20th 2016

Special Exhibit “eLogistics World” launch at Internet World Fair 2017

Munich, 20th of December 2016 –  The logistic branch is in transition: The volume of parcels to consumers is increasing, whilst “last mile” deliveries are becoming even more complex due to time pressure demands resulting from Online trade and same-day deliveries. Taking this current development into account, Internet World Fair will present the latest solutions for the logistic sector on the 7th and 8th of March 2017 in Munich for the first time at a specially designated exhibition space. 

Press Release December 20th 2016 (PDF, 249.9 kB)

Pressemitteilung vom 26. Oktober 2016

Kriminelle DDoS-Attacken – So können Online-Händler Risiken eindämmen

München, 26. Oktober 2016  –  Eine massive DDoS-Attacke sind hat am vergangenen Wochenende die Services großer US-Internetdienste wie Twitter, Paypal, Netflix, und Spotify lahm gelegt. Die Websites der betroffenen Unternehmen waren gar nicht oder nur langsam zu erreichen, weil der US-amerikanische Internetdienstleister Dyn Opfer eines breiten Cyberangriffs auf seine Infrastruktur wurde. Auch Deutschland war betroffen, Amazon war hierzulande zeitweise nicht erreichbar. Der jüngste Cyberangriff auf die großen Internetdienste zeigt, dass die Gefahr auch für Online-Shops zunimmt. Die Internet World Messe erklärt, wie Online-Händler proaktiv vorgehen können, um nicht Opfer einer Cyberattacke zu werden

Pressemitteilung vom 26. Oktober 2016 (PDF, 264.9 kB)

Press Release October 20th 2016

Internet World Fair 2017: Free access to Trend Arena for the first time with TOP-CLASS speakers from the world of retail and e-commerce

Munich, 20th of October 2016 – The Internet World Fair will take place on March 7th and 8th in 2017 at Munich’s Exhibition Grounds with a new event format: For the first time, a visit to the Trend Arena will be free of charge, offering direct access to presentations, podium discussions and interviews with top representatives from major national and international e-commerce- and trading companies.The official two-day programme in the Trend Arena is scheduled to be announced in December 2016.

Press Release October 20th 2016 (PDF, 264.0 kB)

Press Release October 13th 2016

Internet World Fair provides tips for online traders:
The Ideal Use of Film in E-Commerce

Munich, 13th of October 2016 –Explanatory videos on online shop sites can increase conversion rates, turnover and improve search machine rankings, lower the amount of returns and eventually contribute to better customer retention. It’s no coincidence that presenting and explaining products or services with the help of short films on the Internet is currently extremely trendy.Yet what should online traders bear in mind when they wish to enrich their shop with moving images? Internet World Fair reveals when and where videos can be implemented best.

Press Release October 13th 2016 (PDF, 254.6 kB)

Press Release September 28th 2016

Internet World Fair provides tips for online traders:
Success with pester power items on the Internet

Munich, 28th of September 2016 – About seven per cent of total turnover in retail stores is generated in the checkout area. So it’s no wonder that the online trade is looking for ways and means to entice customers during the checkout process to make some impulsive purchases of some so-called “pester power items” – low-priced, self-explanatory smaller items. But how can you achieve this successfully, without running the risk of the presence of a conversion killer at the checkout area? Internet World Fair will show the opportunities and risks for online traders and explain how to get the most out of additional goods on offer at the checkout area.

Press Release September 28th 2016 (PDF, 251.4 kB)

Press Release August 22th 2016

Internet World Fair provides tips for online traders:  
10 steps for the ideal shopping cart
 
Munich, 23rd of August 2016 – An online trader’s shopping cart is much more than just a step in the ordering process. It’s the point where the success of the entire shop strategy can be assessed. And whilst most traders dream of even fuller shopping carts, this also comes with its challenges, because a rise in the amount of ordered goods could also mean a rise in the amount of returns. In order to optimise your shopping cart, it is crucial to examine all purchase-related steps along the various contact points of the shopping process closely. Internet World Fair compiled some important steps for online traders to optimise shopping carts.  
 

Press Release August 22th 2016 (PDF, 257.0 kB)

Press Release August 9th 2016

Internet World Fair provides five tips for a shop re-launch:
Things to consider when re-launching your Webshop

Munich, 9th of August 2016 – When your technology’s lame, your design is out-dated and there’s an obvious absence of customers, it’s time for a re-launch. Updating the technology of your shop can give you a strategic competitive edge. Its implementation, however, involves the mastering of certain obstacles, and a lot of effort when resources are limited during routine operation. The greatest challenge of all is the fact that the older system still needs to be in operation as a parallel system during the introductory phase of the re-launch in order to avoid any downtime or technical errors. Internet World Fair provides a guide for online traders on the pitfalls and stumbling blocks concerned when re-launching your shop.

Press Release August 9th 2016 (PDF, 248.0 kB)

Press Release July 28th 2016

Internet World Fair provides tips on product photography:
The way to high-quality product images for your Webshop

Munich, 28th of July 2016 – High-quality product photos are essential for the Webshop of today. But how you get suitable images to present items at their best? Internet World Fair compiled the most significant factors for online traders.

In the world of online sales, product photography is an investment, which is absolutely necessary. The images are an important factor in distinguishing yourself from your competitors on the one hand, and on the other hand an appealing visual presentation can be a deciding factor when faced with the choice of purchasing or not. Online shoppers have no opportunity to use their tactile sense; they’re totally reliant on the images. Purchasers are very grateful when they can easily recognise what the product is about. The more exact and superior the images are, the more trust the customer will have in the shop and in his or her decision to buy. If the dealer produces his own images independently, he can set himself apart from his competition. A lot of traders often use the exact same product photos from the manufacturer. So how can Webshops achieve high-quality images? Internet World Fair offers an overview.

Press Release July 28th 2016 (PDF, 251.7 kB)

Press Release July 13th 2016

Internet World Fair offers tips on pricing strategies:
How Web-shops create a positive pricing image

Munich, 13th of July 2016 – With a well-thought-out strategy, traders can often bypass fierce price competition on the Web and secure better margins. A positive pricing image plays an essential role. Internet World Fairs compiled six crucial factors for online traders which have a positive influence on one’s pricing image.
The increasing price transparency on the net has resulted in massive competition among traders: Whoever finds themselves in pole position in the price comparison rankings, even leading by such small amounts as two or three cents, attracts the most potential buyers und subsequently, the best opportunities for greater turnover. The price factor remains the most important criteria for the vast majority of purchasers when it comes down to the choice of shop. This is the greatest challenge for operators of Web shops: To determine prices which are interesting enough for potential buyers so that they themselves are not left holding the goods, and which at the same time, provide enough margin to generate profit. Internet World Fairs outlines the important factors on how to determine the proper pricing strategy for Web shops.

Press Release July 13th 2016 (PDF, 160.0 kB)

Press Release April 27th 2016

Internet World Fair eCommerce report III:
Payment in the German eCommerce sector for 2016 in figures

Munich, 27th of April 2016 – The issue of payment is a vital factor for success in the German online retail sector. The right mix of payment opportunities on offer ultimately determines whether a purchase is terminated- or not. At the same time, a balance needs to be established between the risks and costs involved for the trader on the one hand, and the risks and demands of the consumer on the other. Internet World Fair bundled the latest key figures relating to the issue of ”eCommerce Payment in Germany”, summarising the essential facts in info-graphic form. The graphic provides insight into the current most popular methods of payment in the German online retail market, how traders are coping with cost and risks with a range of payment opportunities and on which scale the trend of mobile Payment is being adopted by consumers.

Press Release April 27th 2016 (PDF, 329.9 kB)

Press Release March 16th 2016

An Internet World Fair Study: 
Innovation and inspiration the main factors for online-shoppers under 30

Munich, 16th of March 2016 – The under 30s, the so-called “Generation Y”, expects inspiration, innovation and good design from web-shops. According to more than 50% of this age group, these are the criteria, which need to be met in order to trigger a new purchase. These were the results of a target group analysis from an Internet World Fair study dealing with customer experiences in webshops, which was carried out by Fittkau & Maaß Consulting.

Press Release March 16th 2016 (PDF, 164.3 kB)

Press Release March 02nd 2016

New attendance record at Internet World Fair

Munich, 2nd of March 2016 – 15,900 visitors from 29 countries, 365 exhibitors and sponsors throughout 16,500 square metres of exhibition space, 160 top speakers on a total of seven stages: The 20th Internet World ended today at Munich`s Exhibition Grounds with record figures once again. At Europe`s leading e-commerce fair, exhibitors presented the technology of the future and were very satisfied with the event, with 40 per cent of booth space already pre-booked for 2017.

Press Release March 02nd 2016 (PDF, 245.8 kB)

Pressemitteilung vom 01. März 2016

Internet World Messe 2016:

Startschuss ins Zeitalter der künstlichen Intelligenz

München, 1. März 2016 – Die digitale Zukunft wird immer intelligenter – und immer bequemer wird sie auch. Auf der Internet World, Europas führender E-Commerce Messe, die heute und morgen in München stattfindet, können Messebesucher durchs Schlüsselloch der Zukunft schauen. Zu sehen gibt es z.B. die intelligente „Hello Barbie“ von Spielwarenhersteller Mattel, die nicht nur sprechen sondern auch zuhören kann. Auch Alexa, die sprachgesteuerte Alltagsassistentin von Amazon, die auf Zuruf nicht nur das eigene Heim steuern kann sondern auch Bier in den Amazon-Warenkorb legt, gilt als erste Stufe von künstlicher Intelligenz und gibt einen Vorgeschmack auf das, was in der Zukunft noch kommen wird.

Pressemitteilung vom 01. März 2016 (PDF, 168.2 kB)

Press Release February 29th 2016

An Internet World Fair Study:
Customer demands on webshops: Make it easy and uncomplicated!

Munich, 29th of February 2016 – What’s the number one feel-good factor in a webshop that makes you want to return and purchase again and again? Online shopping experiences should be quick and easy, according to a majority of 86% of consumers. Nevertheless, 41% expect some kind of special shopping experience – especially women and the younger target group. These were the findings of Internet World Fair’s latest study on customer experiences in webshops, which was carried out by Fittkau & Maaß Consulting. “Customer Experience” is one of the topics we’ll be focusing on at our 2-day Internet World Fair, which starts tomorrow at Munich’s Exhibition Grounds.

Press Release February 29th 2016 (PDF, 307.2 kB)

Pressemitteilung vom 16. Februar 2016

Zukunftstechnologien für den Alltag auf der Internet World Messe live erleben

München, 16. Februar 2016 – Digitale Assistenten, die auf Zuruf mal eben eine Pizza bestellen, Roboter als Stellvertreter, Geräte, die allein über Gedanken gesteuert werden oder Technologien, mit denen ein Arzt aus Europa in Zukunft eine Roboter-gestützte OP am anderen Ende der Welt durchführen könnte. Das ist kein neuer Science-Fiction Film sondern Realität – hautnah zu erleben auf der Internet World Messe vom 1.-2. März 2016 auf dem Messegelände in München. 

Pressemitteilung vom 16. Februar 2016 (PDF, 47.6 kB)

Pressemitteilung vom 02. Februar 2016

Studie der Internet World Messe:
Lieblingsshop in Deutschland: Amazon polarisiert

München, 2. Februar 2016 – Der beliebteste und gleichzeitig unbeliebteste Webshop der deutschen Internet-Nutzer ist Amazon. Der mit Abstand am meisten bevorzugte Webshop ist selbst dann Amazon, wenn andere Webshops niedrigere Preise bieten. Unschlagbare Argumente für die Nutzer sind gute Auswahl und schnelle Lieferung. Parallel dazu ist Amazon der meistzitierte Shop, bei dem ungern eingekauft wird. Als Grund für die Reaktanz gaben die Nutzer Amazons Umgang mit Mitarbeitern an. Zu diesem Vorab-Ergebnis kommt die aktuelle Studie der Internet World Messe über Kundenerfahrungen in Webshops, die von Fittkau & Maaß Consulting durchgeführt wurde.

Pressemitteilung vom 02. Februar 2016 (PDF, 45.3 kB)

Press Release January 27th 2016

Digital Transformation: Know-how and Technology for the Retail Trade at Internet World 2016

Munich, 27th of January 2016 – The German retail industry, the third biggest economic sector in Germany, is currently facing great changes. The whole rules of the game are being radically changed by growing online trade and smart-phones, with a steady, yet significant shift of customer`s budgets towards online purchases. The stationary trade sector needs to react. Fatal consequences are already visible, with stores closing and city centres becoming increasingly less attractive. The Internet World Fair has addressed this issue and will present solutions for the digital transformation in trade on March 1st and 2nd 2016 at Munich`s Exhibition Grounds.

Press Release January 27th 2016 (PDF, 169.5 kB)

Press Release January 14th 2016

Internet World 2016: Free Advanced Training Formats for Visitors to the Fair

Munich, 14th of January 2016 – On March 1st and 2nd in Munich, Internet World, Europe‘s leading e-commerce fair, will once again present the latest trends and developments in the world of digital commerce. The 2016 Fair will welcome the Internet World Academy for the first time. Visitors to the fair can improve their knowledge and skills at intensive workshops on various relevant industry topics. The advanced training- and further education programme is rounded off with five info-arenas, with a total of around 100 specialist lectures on a wide range of topics relating to the field of e-commerce, not to mention the “Fireplace Lounge (Kaminzimmer)”, where top international speakers will hold interesting rounds of discussions, and also the numerous guided tours on offer. A visit to the Fair is free of charge after online pre-registration.

Press Release January 14th 2016 (PDF, 168.5 kB)

Press Release December 15th 2015

Internet World Fair E-Commerce Report II:
German E-Commerce Logistics 2015 in Figures

Munich, 15th of December 2015 – Well-functioning logistics are a key requirement in the E-Commerce sector. It’s not just a matter of satisfying the customer, delivery solutions of the future must be economically efficient, and this is exactly what the industry is currently busy working feverishly on. Internet World Fairs has compiled the latest key figures on the current state of German e-commerce logistics and summarized the figures in an info-graphic illustration. The graph provides insight into the needs and expectations of German consumers and a coherent overview on the more interesting future solutions and the greatest challenges facing the logistic branch.

Press Release December 15th 2015 (PDF, 7.4 MB)

Press Release November 25th 2015

Launch of Paydirekt –An Opportunity for Online Traders

Munich, November 25th 2015 – Paydirekt is a joint project of German banks, expected to establish itself as an alternative online shopping payment procedure in Germany. The first credit institute to offer the new method of online payment to its customers in early November, was the Hypovereinsbank. Deutsche Bank, the Commerzbank, some Volksbanks and Comdirect have meanwhile also activated registration for paydirekt. Yet the list of participating traders at the current stage is still quite moderate. What can online traders expect from the new payment procedure? The Internet World Fair researched the key facts and figures for online traders.

(PDF, 67.6 kB)

Press Release November 11th 2015

An E-Commerce Report from Internet World Fair:
The German E-Commerce Market 2015 in Figures

Munich, November 11th 2015 – Germany is one of the strongest e-commerce countries in Europe, making it an extremely lucrative market for online traders and service providers from countries who share its borders, and worldwide. Internet World Fair has compiled the latest key performance figures for the German e-commerce market and presented it in information graph form. The information graph gives a clear overview of the habits of German online shoppers, outlining market potential and providing a ranking of the leading traders in Germany.

Press Release November 11th 2015 (PDF, 71.9 kB)

Press Release October 21th 2015

The smart-watch target group: career-minded, well educated, and masculine

Munich, 21st of October 2015 – Men show more interest in smart-watches, women more in fitness wristbands: Wearable technical devices, which can be worn on the body, such as fitness wristbands, smart-watches and also data glasses, are being welcomed differently among users and potential buyers. 70 per cent of smart-watch owners are male, most of them career-minded with an above average standard of education. Owners of fitness wristbands often originate from the higher income bracket and have enjoyed a higher level of education. These were the findings of a representative Internet survey entitled “Wearable Devices – Usage and Planned Usage”, involving more than 6,500 German Internet users, commissioned by Internet World Trade Fair and carried out in May 2015 by the Online Marketing Research Institute, Fittkau & Maaß Consulting.

Press Release October 21th 2015 (PDF, 169.1 kB)

Press Release September 22th 2015

E-Commerce On Your Wrist

Munich, 22nd of September 2015 – Owners of wearables show great interest in carrying out mobile purchases, bookings and submitting orders via their smart-watches, fitness armbands or data glasses. Consumers with future plans to acquire such wearables expressed the same interest: 44 per cent of potential smart-watch purchasers, 40 per cent of consumers who plan to buy fitness armbands and 51 per cent of prospective data glasses purchasers wish to use their device for mobile shopping purposes. These were the findings of a representative Internet survey involving more than 6,500 German Internet users, commissioned by Internet World Trade Fair and carried out in May 2015 by the Online Marketing Research Institute, Fittkau & Maaß Consulting.

Press Release September 22th 2015 (PDF, 112.5 kB)

Press Release August 20th 2015

Online purchase of food: Still hurdles to overcome
 
Munich, August 20th 2015 – Buying food on the Internet is still a difficult process. There are indeed a whole range of providers already active in German but none of them have managed to win over the consumer on a large scale – not even any of the online spin-offs of the major food store chains. Here Internet World Fairs will outline customer experiences endured in individual stores, and explain why the average German consumer still much prefers to purchase his or her milk in a local supermarket. Close scrutiny of the online food industry paired with the assessment of seven renowned food stores illustrates just how far the online sale of bread, meat, vegetables & co. is lagging behind consumer expectations.

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Press Release August 20th 2015 (PDF, 67.1 kB)

Press Release August 17th 2015

Saskia Müller appointed “Head of Trade Fairs and Congresses Internet” at Neue Mediengesellschaft Ulm

Munich, August 17th, 2015 – Saskia Müller will take over the “Trade Fairs and Congresses Internet“ sector at Neue Mediengesellschaft Ulm mbH (NMG). The 39-year-old communication expert, with a degree in media science, will lead a team of ten staff members, who together will conceive and implement strategies for the Internet World Fair, Social Media Conference, Online B2B Conference, ecommerce conference, The Online Marketing Forum and The Smart Data Summit. Furthermore, she will be responsible for the further development of new event formats and conference topics for the target group of Internet professionals. She will report directly to the CEO of NMG’s further education institute, Dr. Günter Götz.

Press Release August 17th 2015 (PDF, 62.1 kB)

Press Release July 30th 2015

An Internet World Trade Fair consumer study publication:
Women extremely fond of purchasing products they discovered on holiday

Munich, July 30th, 2015 – The holiday leisure period arouses the shopping instinct in women on the lookout for something new or unique, the shopping experience is an extra treat. 72 per cent of female online-shoppers questioned in our survey stated that they currently order their “holiday discoveries” directly from relevant foreign online sites, or many expressed the wish to do so in the near future. These were the findings of a representative Internet survey involving more than 5,000 German Internet users, commissioned by Internet World Trade Fair and carried out by the Online Marketing Research Institute, Fittkau & Maaß Consulting. 

Press Release July 30th 2015 (PDF, 63.5 kB)

Press Release June 24th 2015

Internet World Fair publishes a study on cross-border shopping:
It won’t cost you the world! – Rising trend in German Online cross-border purchases

Munich, June 24th, 2015 – Overseas might seem quite a distance away, yet near and attractive enough for German online-shopping bargain hunters. 58% of German online purchasers have, at some stage, ordered products and brands from international sources. More favourable prices and non-availability of the products in Germany appear to play a prominent role. These were the findings of a representative Internet survey involving more than 5,000 German Internet users, which was commissioned by Internet World Trade Fair and carried out by the Online Marketing Research Institute, Fittkau & Maaß Consulting.

Press Release June 24th 2015 (PDF, 68.6 kB)

Press Release June 23rd 2015

Daniela Zimmer assumes new role as Internet World programme coordinator

Munich, June 23rd, 2015  – Daniela Zimmer has taken over the content management and programme planning for Internet World with immediate effect. The 42-year-old expert will take charge of the future content and planning of Neue Mediengesellschaft Ulm mbH’s (NMG) most prestigious and largest event. Nicole Rüdlin, who has been responsible for Internet World since 2011, is leaving the company to pursue new professional challenges. 

Press Release June 23rd 2015 (PDF, 31.7 kB)

Press Release March 25th 2015

Internet World Fair 2015 closes yet again with record attendance
More visitors, more exhibition stands, more space +++ Crowd-puller: on-hands future technology with Internet World Shop +++ Fair visitors from 37 countries +++ Extended start-up area

Munich, March 25th, 2015 – The Internet World Trade Fair, Europe's leading e-commerce trade fair ended today, Wednesday, with yet another record attendance. 14,700 visitors from 37 countries made their way to Munich's Exhibition Grounds on March 24th and 25th to inform themselves and exchange information about the future of digital trade. Internet World Fair took place for the 19th time this year and the event's growth is unbroken over the years; The number of exhibition stands at Internet World Fair in 2015 were up 14% on last year, while exhibition space increased by 23%. The number of visitors to the fair grew by 13 per cent up to 14,700 – the tenth record attendance in succession.

Press Release March 25th 2015 (PDF, 68.9 kB)

Press Release March 24th 2015

Internet World Fair awards the "Start-Up of The Future 2015":
Vertragslotse.com wins start-up award at Internet World Fair 2015

Munich, March, 24th, 2015 – The start-up enterprise, "Vertragslotse.com", took home the award for "Start-up of The Future" at the Internet World Fair today. In a thrilling battle between the nominated start-up businesses, the Berlin-based start-up, founded by Jan Hendrik Ansink, managed to win over the jury and earn the prestigious title of "Start-Up of The Future 2015". The award, now in its second year, was presented by Internet World Trade Fair. The prizes for the winners "Vertragslotse.com" included free use of a furnished office for 6 months worth more than €5,400, and was sponsored by Friendsfactory AG.

Press Release March 24th 2015 (PDF, 64.7 kB)

Press Release March 24th 2015

Internet World Trade Fair presents the digital revolution in retail trade until March 25th, 2015

Munich, March 24th, 2015 – Personalized in-store special offers appearing directly on your smartphone as you browse through shops, or intelligent shelves in stores that automatically register which product has been selected and what the customer is most interested in: stationary trade is undergoing a digital revolution. At the Internet World Trade Fair in Munich, Europe's leading E-commerce Fair, the majority of the exhibits on display represent market-ready technology of the future and can be experienced up until March 25th.

Press Release March 24th 2015 (PDF, 65.2 kB)

Press Release March 17th 2015

Data glasses were never so real!
Press invitation to test various data glasses at The Internet World Trade Fair on March 24th and 25th in Munich

Munich, March 17th, 2015 – At the start of the year, Google surprised us by announcing plans to terminate their Google Glass project. In the meantime, news has leaked of Google's plans to continue the further development of their high-tech glasses but to no longer present future products to the public via experiments. Experts too, are convinced that the data glass wave is unstoppable. More and more renowned companies have gotten involved and are currently developing highly-innovative and useful products.

Press Release March 17th 2015 (PDF, 56.8 kB)

Press Release March 11th 2015

Local Commerce meets Munich's Traditional "Top Dogs"

  • Experience the technology of the future for retail trade at Internet World Fair on March 25th, 2015
  • Discussions forum with traditional trading houses from Marienplatz on Multichannel topics

Munich, March 11th, 2015 – Tough competition, vacant stores and diminishing retail outlets in inner cities – in the fight for a share of turnover, stationary trade isn't left with much of a choice: Whoever wants to survive needs to update to state-of-the-art technology in order to be fit for the digital age. And how will stationary- and online trade interact in the future? And how will it be possible to integrate the virtues of online shopping, which the consumer has long become accustomed to, into the existing structures of stationary trade in an innovative manner? The Internet World Trade Fair will demonstrate market-ready in-store technology for all to try and test at its specially designed "Internet World-Shop" within a 75 square metre space – an interactive wine rack as a prototype for product displays, an interactive changing room or even mobile EC terminals with point of sale solutions for iPads, to mention a few.

Press Release March 11th 2015 (PDF, 61.6 kB)

Press Release March 02nd 2015

Consumer study:
Men willing to use their Smartphones as virtual wallets

Munich, March 2nd, 2015 – First we had “Google Wallet”, then “Apple Pay” and now we’ve got “Samsung Pay”, as announced today at the Mobile World Congress in Barcelona: The giants of the smartphone industry are gearing up on mobile payment systems. Will the smartphones of the future make the wallet superfluous? In Germany, men are especially open to the idea of mobile payment: 73% of smartphone users, who wish to use their devices in the future as a method of payment in stationary outlets, are male. These were the findings of a special analysis representative Internet survey, commissioned by Internet World Trade Fair and carried out by the Online Marketing Research Institute, Fittkau & Maaß Consulting.

Press Release March 02nd 2015 (PDF, 60.6 kB)

Press Release February 26th 2015

“Start-up Meeting Point” at Internet World Fair: Free consulting on all start-up issues
+++ Extensive programme of lectures specifically for Start-Ups +++ Consult with start-up experts for free +++ Award ceremony, “Start-Up of the Future 2015” +++

Munich, February 26th,2015 – Less than four weeks to go until Internet World, Europe’s leading e-commerce Fair, opens its gates for the 19th time. On March 24th and 25th, more than 350 exhibitors and sponsors will present the latest trends in the e-commerce sector throughout two exhibition halls at Munich’s Trade Fair Grounds. After its spectacular start in 2014, this year’s “Start-up Meeting Point” will once again provide information- and consultation areas specifically for founders and Start-up businesses from the IT-branch.

Press Release February 26th 2015 (PDF, 67.3 kB)

Press Release February 11th 2015

B2B E-Commerce at the Internet World Fair 2015:
Seven Tips On Optimizing Your B2B-Platform

Munich, February 11th, 2015 – B2B E-Commerce has huge sales potential and it’s one of hottest topics in 2015. More and more businesses from the traditional B2B sector are realizing how crucial online channels are for their further existence and continued success and how fatal it would be to neglect them. After all, around one per cent of B2B sales revenue in Germany is generated online. Nowadays, B2B businesses are coming under increasing pressure – from various sides. It’s not only the customer who’s demanding modernized online platforms, manufacturers with direct distribution and B2C-traders too, are seizing market shares from wholesalers & distributors.

Press Release February 11th 2015 (PDF, 64.8 kB)

Press Release February 05th 2015

The application period for the Start-Up Award starts today:
Internet World Trade Fair Welcomes Nominees and Candidates for “The Start-Up of the Future – 2015”  

Munich, February 5th, 2015 – Breaking news for start-ups and young entrepreneurs: Internet World Trade, Europe’s leading specialized fair for E-Commerce in Munich, wishes to continue its support this year for young businesses within the E-Commerce sector as we search for “The Start-Up of the Future – 2015”. The award, which will be presented for the 2nd time, is targeted at young entrepreneurs in the E-Commerce industry who’ve started a business within the last 2 years, generated their first revenues and operate without venture capital backing. The prizes include, among others, a furnished office, free of charge for 6 months, at a value of €5,400. The deadline for applications is February 26th at 10am.

Press Release February 05th 2015 (PDF, 157.0 kB)

Press Release February 04th 2015

Verbraucherstudie - Sonderauswertung „Lebensmittel“
Smartphone als Assistent beim Lebensmitteleinkauf?

Munich, February 4th, 2015– Verbraucher wissen zu wenig über Lebensmittel. Skandale bestimmen die Schlagzeilen; über strenge Kontrollen wissen die wenigsten Bescheid. So ist der Informationsbedarf groß und welches Gerät wäre nicht besser geeignet, um beim Einkauf schnell Informationen über Zusammensetzung der Lebensmittel einzuholen, als das Smartphone? 26 Prozent der Verbraucher wollen Informationen über Lebensmittel mit ihrem Smartphone abrufen, wenn Sie beim Einkauf vor dem Regal stehen. Damit landet im Branchenranking die Kategorie Lebensmittel direkt hinter Elektronik-/Technikprodukte auf Platz zwei, noch vor Möbel, Bau- und Heimwerkerzubehör und Kleidung. Zu diesem interessanten Ergebnis kommt eine Sonderauswertung einer internet-repräsentativen Studie, die das Online-Marktforschungsinstituts Fittkau & Maaß Consulting im Auftrag der Internet World Messe durchgeführt hat. Über 7.000 deutsche Internet-Nutzer wurden über ihr Interesse an der Nutzung ihrer mobilen Geräte beim Einkaufsbummel durch Läden, Kaufhäuser und Einkaufszentren befragt.

Press Release February 04th 2015 (PDF, 89.8 kB)

Press Release January 29th 2015

Highlights of The Internet World Fair: Cross-Channel Hands-On
“Internet World Shop” as Cross-Channel Showroom of the Future +++ Test Data Glasses +++ More than 100 Industry Lectures and Discussion Forums for Free +++ Award Presentation “Most Promising Start-Up” +++ Free Start-Up Consulting

Munich, January 29th, 2015 – Less than eight weeks to go until Internet World, Europe’s leading E-Commerce Trade Fair, opens its doors for the 19th time at Munich’s Exhibition Grounds. On March 24th and 25th, around 350 international exhibitors and sponsors will present the latest trends and innovation in the retail industry throughout two exhibition halls. The top issues will be: “Multi-Channel and Cross-Channel”, “Customer Centricity”, “Payment”, “Software and Technology”, as well as “Online Marketing and Social Media”.

Press Release January 29th 2015 (PDF, 67.4 kB)

Press Release January 19th 2015

Internet World Trade Fair releases consumer study
Not without my smartphone: Mobile devices are revolutionizing the shopping experience

Munich, January 19th, 2015 – There has never been a more personal device than the smartphone. Who, these days, leaves home without checking if they’ve packed their wallet, and their smartphone? These mobile companions can provide us with many useful services on shopping tours: 32% of German smartphone users stated an interest in using their smartphones as a route planner for shopping.

Press Release January 19th 2015 (PDF, 66.2 kB)

Press Release January 13th 2015

Internet World reveals the highlights of the congress programme for 2015:
Experts from shopkick, Metro and Zalando will discuss future e-commerce trends

Munich, January 13th, 2015 – E-Commerce is penetrating offline domains and revolutionizing vast areas of our social lives. The whole retail industry is about to undergo a complete facelift because customers today expect cross-channel shopping solutions. Alongside cross-channel issues, topical trend issues such as Internet of Things, Smart Data or Internationalisation are issues the E-Commerce world has at the top of its list, and there’s a great need for an exchange of knowledge and experience. At the Internet World Congress on March 24th and 25th in 2015 in Munich, national and international branch experts will provide an insight into the latest developments and projects, among them e.g. representatives from shopkick, The Metro Group, Forrester Research, Zalando and from the US magazine Internet Retailer. For the first time, a panel of lecturers will come together to focus on the issue of “International Markets”, in the English language exclusively.

Press Release January 13th 2015 (PDF, 65.4 kB)

Press Release December 18th 2014

Internet World Trade Fair publishes a retrospective:
The five most serious IT security flaws in 2014

Munich, December 18th, 2014 – The significance of IT technology for private and professional purposes is increasing continuously, but unfortunately also the opportunities for manipulation or attacks by cyber criminals. Although police statistics show that the total amount of registered internet crimes have only risen by 467 offences (1%) compared to last year, experts assume that the estimated number of unregistered cases could be more than eleven times that number. In 2013, registered cases alone amounted to 42.6 million euro in damages in Germany.

Press Release December 18th 2014 (PDF, 75.2 kB)

Press Release December 11th 2014

Internet World Trade Fair releases initial results of “Cross-Channel Study”:
Huge potential for smartphone use at points of sale

Munich, December 11th, 2014 – Advertisement messages appear directly on your smartphone with personalized discount promotions and additional product information while you shop in retail stores? 72% of German smartphone users expressed huge interest in using their mobile devices on shopping trips to retail outlets. These were the initial findings of a representative survey commissioned by Internet World Trade Fair, and carried out by the online marketing research institute, Fittkau & Maaß Consulting.

Press Release December 11th 2014 (PDF, 66.6 kB)

Press Release November 25th 2014

How to avoid any nasty surprises over the Christmas period:
Internet World Trade Fair provides some practical tips for secure mobile payment

Munich, November 25th, 2014 – Mobile payment has gained fresh impetus worldwide with Apple’s mobile payment service “Apple Pay”, which is integrated as standard on all new iPhone 6 devices. Although consumers are currently making little use of contactless payment services at retail cash desks via smartphone, branch experts anticipate a rapid increase. According to a recent study by the auditing- and consulting firm, PwC, the banking sector expects a total turnover in ANS charges of around a billion euros in 2020 for app service providers. However, the prerequisite for the success of such technology is a 100 per cent secure system.

Press Release November 25th 2014 (PDF, 63.3 kB)

Press Release November 13th 2014

The E-Commerce Tops and Flops for 2015

Munich, November 13th, 2014 – Although trade associations are currently arguing about precise percentages, the facts speak for themselves: Online trade will register more growth in 2015 and move a step further towards maturity. The E-Commerce Fair, “Internet World” reveals, which issues will be the hottest in 2015 – and which online trade practices we’ll be glad to see the back of in the year ahead.

Press Release November 13th 2014 (PDF, 83.9 kB)

Press Release August 26th 2014

Ten tips for a better mobile online shop

Munich, August 26th, 2014 – Online shoppers have long gone mobile: They get their smartphones out, search for products, compare prices and purchase from a mobile device. However, the shopping spree can often turn out to be a frustrating experience when shoppers encounter online shops, which are a nightmare to operate for smartphone users. Internet World Trade Fair’s ten-point guide outlines measures, which online traders can implement in order to optimize their online shops for mobile devices and m-commerce.

Press Release August 26th 2014 (PDF, 59.7 kB)

Press Release August 05th 2014

Internet World Trade Fair publishes a study on travel in the age of multi-screening:
"Generation Golf" most likely to work on vacation

Munich, August 5th, 2014 – First the good news: most German Internet users are happy to enjoy the break from work a holiday provides. Nevertheless, ten per cent of German users have definite plans to work while on holiday, with most packing a smartphone and a laptop for this purpose. These were the results of a representative study commissioned by Internet World Trade Fair and carried out by the Online Marketing Research Institute, Fittkau & Maaß Consulting, with the participation of more than 2,000 German Internet users.

Press Release August 05th 2014 (PDF, 66.4 kB)

Press Release July 29th 2014

An Internet World Trade Fair informative update:
Ten creative tips for online traders on how to use the slack in summer vacation trade for upcoming Christmas trade

Munich, July 29th, 2014 – A lot of online traders are whinging about the slack in demand during the summer vacation period. Even though fewer parcels are being packed, online store operators have some surplus time on their hands to do some fine-tuning for the busy Christmas period ahead. “The quieter weeks of a business year can be utilized to come up with creative ideas for the Christmas period”, according to Nicole Rüdlin, Head of the E-Commerce Trade Fair, Internet World. The following ten points are intended as input for web traders to provide new business impulses.

Press Release July 29th 2014 (PDF, 83.7 kB)

Press Release July 08th 2014

Internet World Trade Fair publishes a study on the use of location-based services:
German Internet users express desire for more mobile services at holiday destinations

Munich, July 8th, 2014 – Mobile, location-based services are indispensable aids at holiday destinations: Not only are they fully aware of one’s current whereabouts, but also inform the user about tourist attractions to be found in the surrounding area. German Internet users have a particularly positive attitude towards such location-based services (LBS). 79 per cent wish to make use of such location-based services to navigate their way around the holiday resort. Great interest was also expressed in services relating to hotels, restaurants and shopping at the holiday destination of choice. These were the results of a representative study commissioned by Internet World Trade Fair and carried out by the Online Marketing Research Institute, Fittkau & Maaß Consulting, with the participation of more than 2,000 German Internet users.

Press Release July 08th 2014 (PDF, 66.1 kB)

Press Release June 24th 2014

Internet World The E-Commerce Fair publishes a study on travel in the age of multi-screening:
A break from online shopping?

Munich, June 24th, 2014  – Most German Internet users take a break from online shopping while on holiday. Although the majority of holidaymakers use their smart phones, tablets & Co. to connect to the Internet, only about one in five intend to utilise such devices for online- shopping or bookings. Owners of tablet devices are more likely to order online goods or services while on vacation. It is also apparent that buyers are predominantly male, (more than 60%), with many of them packing several mobile devices for the trip. These were the results of a representative study commissioned by Internet World Trade Fair and carried out by the Online Marketing Research Institute, Fittkau & Maaß Consulting, with the participation of more than 2,000 German Internet users.

Press Release June 24th 2014 (PDF, 63.9 kB)

Press Release June 3rd 2014

Internet World Trade Fair publishes a study on travel in the age of multi-screening:
German holidaymakers not prepared to do without Internet on holiday

Munich, June 3rd, 2014 – A holiday Offline? Well, not as far as German Internet users are concerned. Most of them plan well in advance how they’ll incorporate their online activities into their vacation, taking smart phones, and in many cases, additional mobile devices such as tablets, laptops or e-readers with them. Only one in seven Internet users intended taking a time-out from the Internet while on holiday. Fears in previous years of running up horrendous telephone bills abroad had all but disappeared. These were the results of a representative study commissioned by Internet World Trade Fair and carried out by the Online Marketing Research Institute, Fittkau & Maaß Consulting, with the participation of more than 2,000 German Internet users.

Press Release June 3rd 2014 (PDF, 85.3 kB)

Press Release May 8th 2014

An Internet World Trade Show Survey:
The controversial use of social media at work

Munich, May 8th, 2014. Social media in a working environment – chatting, posting and liking on behalf of one’s employer or maybe for private purposes? 85% of employers have noticed an increase in the use of social networks for private purposes by their employees at work. However, 78% are of the opinion that companies can benefit from their employees private social network activities. These are the results of a survey commissioned by Internet World Trade Fair and carried out by the Research Institute ibi at Regensburg University with the participation of 885 Internet users.

Press Release May 8th 2014 (PDF, 85.2 kB)

Press Release March 25th 2014

Internet World Trade Fair study for “Girls and Boys Day” on March 27th:
Young people not adequately prepared for working life
Interaction with social networks requires parental guidance

Munich, March 25th, 2014. Apparent deficits have been detected in the younger generation as they prepare for later working lives at schools, universities and training centres. This is the view of the majority of German Internet users who found youths to be especially lacking in respect (68%) and social skills (63%). These are the alarming results of a study commissioned by Internet World Trade Fair and carried out by the ibi Research Institute at Regensburg University with the participation of 885 Internet users.

Press Release March 25th 2014 (PDF, 87.0 kB)

Press Release February 26th 2014

Internet World upwards trend continues

Double-figure growth rates in all areas of the show in 2014 +++ Crowds flock to Info-Arenas, the “Fireplace Room” and the Start-Up Point +++ Congress participants excited +++ Exhibitors satisfied

Munich 26th of February 2014 – The upward trend in the E-Commerce branch continues unabated. This is also reflected in the wider success of Internet World, which ends today, Wednesday. More than 13,00 visitors made their way to Munich’s Exhibition Grounds on the 25th and 26th of February 2014 to inform themselves about future developments within the E-Commerce industry, helping Internet World to a record year once again: The number of visitors to the fair rose by 24 percent compared to the previous year and exhibitor- and sponsoring figures were up 25 percent to 311. At the same time, the percentage of foreign exhibitors doubled; exhibition space was up by 22 percent.

Internet World 2014 Photos (zip, 19.30 MB)
Facts & Figures 2014 (pdf, 134.04 kB)
Press Release February 26th 2014 (PDF, 90.3 kB)

Pressemitteilung vom 26. Februar 2014

Internet World weiter im Aufwärtstrend

Deutlich zweistelliges Wachstum in allen Bereichen der Messe 2014 +++ Gedränge vor Info-Arenen, im Kaminzimmer und Start-Up Treff +++ Begeisterte Kongress-Teilnehmer +++ zufriedene Aussteller

München, 26. Februar 2014 – Der Aufwärtstrend der E-Commerce Branche ist ungebrochen. Das spiegelt sich auch im Erfolg der Internet World wider, die am heutigen Mittwoch zu Ende geht. Über 13.000 Besucher informierten sich am 25. und 26. Februar 2014 auf dem Münchener Messegelände über die Zukunft des E-Commerce und bescherten der Internet World ein erneutes Rekordjahr: Im Vergleich zum Vorjahr kamen diesmal 24 Prozent mehr Besucher auf die Messe und auch die Zahl der Aussteller und Sponsoren konnte um 25 Prozent auf 311 gesteigert werden. Gleichzeitig verdoppelte sich der Anteil an ausländischen Ausstellern; die Ausstellungsfläche wuchs um 22 Prozent.

Daten & Fakten 2014 (pdf, 133.58 kB)
Pressemitteilung vom 26. Februar 2014 (PDF, 90.5 kB)

Pressemitteilung vom 25. Februar 2014

Internet World Messe gibt Gewinner des Start-Up Awards bekannt:  
ConversionBoosting wird zum „Start-Up mit Zukunft 2014“ ausgezeichnet

München, 25. Februar 2014 – Das Start-Up Unternehmen ConversionBoosting hat heute auf der Internet World Messe den „Start-Up mit Zukunft“ Award 2014 gewonnen. In einem spannenden Wettkampf zwischen fünf nominierten Start-Up Unternehmen konnte das aus Mannheim stammende Start-Up um den Gründer Jörg Dennis Krüger die Juroren vor Ort für sich gewinnen und darf nun den Titel „Start-Up mit Zukunft 2014“ tragen. Ausgelobt wurde der Preis, der in diesem Jahr erstmals ausgeschrieben wurde, von der Internet World Messe.

Pressemitteilung vom 25. Februar 2014 (PDF, 87.1 kB)

Pressemitteilung vom 24. Februar 2014

Studie der Internet World Messe:
Online-Händler bereiten sich auf den mobilen Shopping-Ansturm vor und wollen Sicherheitslücken schließen

München, 24. Februar 2014. 77 Prozent der deutschen Online-Händler bereiten sich auf den Ansturm im M-Commerce vor. Dabei messen sie der IT eine hohe Bedeutung bei: 85 Prozent der Befragten sehen Bedarf, die Online-Shops gegen Sicherheitslücken abzusichern. Zu diesem Ergebnis kommt die Umfrage, die das Forschungsinstitut ibi research an der Universität Regensburg im Auftrag der Internet World Messe durchführte. Insgesamt wurden 885 Internet-Experten befragt. Bei den genannten Ergebnissen handelt es sich um eine Sonderauswertung, bei der nur die Sicht von Onlineshopbetreiber ausgewertet wurde. Die vollständigen Ergebnisse werden morgen auf der Internet World Messe in München vorgestellt.

Pressemitteilung vom 24. Februar 2014 (PDF, 84.2 kB)

Pressemitteilung vom 21. Februar 2014

Kostenfreier Einblick in die Welt des E-Commerce auf der Internet World am 25./26. Februar

München, 21. Februar 2014 – Verkaufen über ebay, Amazon & Co. und damit Geld verdienen – wer Gedanken hegt, in das Online-Geschäft einzusteigen, seine bisherigen Bemühungen im Online-Verkauf professionalisieren will oder eine zündende Idee für ein Online-Business hat, der sollte am 25. und 26. Februar 2014 auf das Münchener Messegelände kommen und die Internet World Messe besuchen.

Pressemitteilung vom 21. Februar 2014 (PDF, 84.7 kB)

Pressemitteilung vom 11. Februar 2014

Start-Up Treff auf Internet World Messe: kostenlose Beratung für Jung-Unternehmer und Gründer

+++ Kostenlose Beratung durch Start-Up Experten und erfolgreiche Gründer +++ Szene-Treff am Gründer-Stammtisch +++ Informationen zu Recht, Kapitalbeschaffung, Marketing & PR und Fördermöglichkeiten +++

München, 11. Februar 2014 – Noch 14 Tage, dann öffnet die E-Commerce Messe Internet World zum 18. Mal ihre Pforten. Vom 25.-26. Februar präsentieren rund 300 Aussteller und Sponsoren aus 12 Ländern in zwei Messehallen des Münchener Messegeländes die neuesten Trends der E-Commerce Branche. Erstmals mit dabei ist 2014 der „Start-Up Treff“, eine eigene Informations- und Beratungs-Area speziell für Start-Up-Unternehmen und zukünftige Jung-Unternehmer. Neben dem „Gründer-Stammtisch“, an dem bereits erfolgreiche Gründer jedem Ratsuchenden Rede & Antwort stehen, gibt es zahlreiche Experten, die den Jung-Unternehmern in individuellen Beratungsgesprächen praktische Tipps zu allgemeinen Start-Up-Themen, Marketing & PR, Recht, Kapitalbeschaffung & Fördermöglichkeiten geben und Stolpersteine bei der Unternehmensgründung aufzeigen.

Pressemitteilung vom 11. Februar 2014 (PDF, 84.7 kB)

Pressemitteilung vom 22. Januar 2014

Studie der Internet World Messe:
Vernetzter TV-Bildschirm ist die Einkaufsmeile der Zukunft

München, 22. Januar 2014. Vom Sofa aus während des TV-Programms bequem online bestellen – so sehen knapp drei Viertel der deutschen Internetnutzer das zukünftige Einkaufsszenario. Fernsehgeräte mit Internetzugang werden in Zukunft häufiger fürs Online-Shopping eingesetzt werden, im Vergleich zum Vorjahr liegt der Wert um 12 Prozentpunkte höher. Zu diesem Ergebnis kommt eine Umfrage, die das Forschungsinstitut ibi research an der Universität Regensburg im Auftrag der Internet World Messe zum zweiten Mal unter deutschen Internetnutzern durchführt.

Pressemitteilung vom 22. Januar 2014 (PDF, 87.9 kB)

Pressemitteilung vom 13. Januar 2014

Internet World Messe veröffentlicht Checkliste für Multichannel-Händler:  
Lückenlose Customer Journey dank Smartphone

München, 13. Januar 2014 – Über das Smartphone können heute immer mehr Menschen zu jeder Zeit und an jedem Ort erreicht werden. Immerhin besitzen laut Bitkom (Bundesverband Informationswirtschaft, Telekommunikation und neue Medien e.V.) rund 40 Prozent der Deutschen ein solches internetfähiges Telefon – und die meisten davon benutzen es täglich. Grund genug, diesen Kanal auch zur Kommunikation mit dem Kunden zu nutzen. Denn gerade für Multichannel-Händler bietet das Smartphone die Chance, bislang anonyme Kunden in ihrem Cross-Channel-Verhalten zu identifizieren und damit kennenzulernen. Erstmals ist es möglich, die Customer Journey auch kanalübergreifend zu betrachten, auszuwerten und Rückschlüsse zu ziehen. Die E-Commerce-Messe Internet World gibt Händlern praktische Tipps, durch welche Maßnahmen sie ihre Kunden besser kennenlernen können und wie das kostenlose WLAN im Ladengeschäft oder im Showroom des Onlinehändlers nicht nur zum Kundenservice, sondern auch zum Marketing-Instrument wird.

Pressemitteilung vom 13. Januar 2014 (PDF, 87.7 kB)

Pressemitteilung vom 17. Dezember 2013

Studie der Internet World Messe:
Smartphones nicht ausreichend vor Datenmissbrauch geschützt

München, 17. Dezember 2013. Sechzig Prozent der deutschen Smartphone-Besitzer schützen ihr Gerät nicht mit einem individuellen Passwort. 15 Prozent nutzen keine – in der Regel 4-stellige – PIN und fast jeder Zehnte nicht einmal die automatische Bildschirmsperre. Zu diesem Ergebnis kommt eine Umfrage, die das Forschungsinstitut ibi research an der Universität Regensburg im Auftrag der Internet World Messe unter deutschen Internetnutzern durchführt.

Pressemitteilung vom 17. Dezember 2013 (PDF, 88.8 kB)

Pressemitteilung vom 12. Dezember 2013

Tipps für den Online-Weihnachtseinkauf in allerletzter Minute: Morgen, Kinder, wird’s was geben

München, 12. Dezember 2013 – Nur noch zwölf Tage bis Weihnachten und höchste Zeit, Geschenke für die Liebsten zu besorgen. Immer mehr Verbraucher tätigen ihre Weihnachtseinkäufe bequem von zuhause aus übers Internet. Doch aufgepasst: Verdi droht Amazon mit traurigen Kinderaugen unter dem Weihnachtsbaum, weil aufgrund von Streiks die Pakete nicht rechtzeitig angekommen sind. Wer derartige Enttäuschungen vermeiden will und eher zu den Last-Minute-Shoppern zählt, dem gibt die E-Commerce-Messe Internet World Tipps, wie man auch in allerletzter Minute den Einkaufsbummel im Web mühelos gestalten kann.

Pressemitteilung vom 12. Dezember 2013 (PDF, 83.9 kB)

Pressemitteilung vom 26. November 2013

Studie der Internet World Messe:
Trotz NSA-Affäre nutzen 83 Prozent der Deutschen E-Mail-Dienste unverändert
Nutzer zeigen keine Veränderung im Umgang mit Internet-Datendiensten

München, 26. November 2013 – In Zeiten des NSA-Skandals ist in Deutschland viel in Bewegung: Datenschützer fordern mehr Kontrolle, Anwälte demonstrieren gegen Geheimdienstprogramme und in den Koalitionsverhandlungen werden Cyber-
Sicherheitsstrategien diskutiert. Die Nutzer hingegen zeigen sich eher gelassen: Trotz der Datenspionage zeigt ein Großteil der Internetnutzer keinerlei Veränderungen im Umgang mit Internet-Diensten wie E-Mail, Datenspeicherung in der Cloud und Social Media. Zu diesem Ergebnis kommt eine Umfrage, die das Forschungsinstitut ibi research an der Universität Regensburg im Auftrag der Internet World Messe unter deutschen Internetnutzern durchgeführt hat.

Pressemitteilung vom 26. November 2013 (PDF, 88.4 kB)

Pressemitteilung vom 21. November 2013

Microsoft Top-Manager Stefan Weitz aus den USA hält internationale Keynote auf dem Internet World Kongress 2014: Zukunftsszenario: Lebensnahe Interaktion zwischen Mensch und Computer

München, 21. November 2013 – Die Entwicklung mobiler Technologien geht jenseits von Smartphones und Tablets längst weiter: „Wearables“ – tragbare Kleinstgeräte – stehen in Form von Datenbrillen, Smartwatches und Fitnessarmbändern vor dem Durchbruch. Im Jahr 2018 sollen die Wearable Devices einen Wert von 19 Milliarden Dollar bedienen, so die Analysten von Jupiter Research. Auf dem Internet World Kongress am 25. und 26. Februar 2014 in München wird der US-Amerikaner Stefan Weitz, Top-Manager bei Microsoft, in einer Keynote dazu referieren, wie mobile Geräte und Wearables zusammen mit Social Media, Sensoren und Standortdaten die Beziehung von Menschen zur Technologie verändern wird.

Pressemitteilung vom 21. November 2013 (PDF, 85.9 kB)

Pressemitteilung vom 18. November 2013

Internet World Messe veröffentlicht Tipps für höhere Online-Weihnachtsumsätze:
Last-Minute-Tipps für Web-Weihnachten

München, 18. November 2013 – Auf rund 8,5 Milliarden Euro schätzt der Handelsverband HDE die Online-Umsätze im diesjährigen Weihnachtsgeschäft. Während der klassische Handel lediglich ein mageres Umsatzplus von 1,2 Prozent erwartet, wollen die Online-Verkäufer in diesem Jahr 15 Prozent mehr Umsatz erzielen als 2012. Damit werden fast acht von 100 Euro Weihnachtsumsatz via Internet erzielt.

Pressemitteilung vom 18. November 2013 (PDF, 86.3 kB)

Pressemitteilung vom 05. November 2013

Expertenumfrage über die Auswirkungen der zunehmenden Digitalisierung der Gesellschaft gestartet

München, 5. November 2013 – Die Internet World Messe führt bereits zum zweiten Mal in Zusammenarbeit mit dem Regensburger Forschungsinstitut ibi research eine Online-Befragung zum Thema Digitalisierung der Gesellschaft durch. Die Studie adressiert  Experten der Internetbranche und erhebt deren aktuelle Einschätzung über die Auswirkungen der fortschreitenden Digitalisierung auf den Handel sowie auf gesellschaftspolitische Themen wie Sicherheit im Internet, die verstärkte Nutzung von Smartphones und Tablets beim Online-Shopping und den Einfluss von sozialen Netzwerken auf das Kommunikationsverhalten in Alltag und Beruf. Zusätzlich werden Trends und Entwicklungen im Online Marketing und der Webshop-Optimierung ermittelt. Die Ergebnisse der Studie werden im Rahmen der Internet World am 25. und 26. Februar 2014 in München vorgestellt.

Pressemitteilung vom 05.10.2013 (PDF, 160.5 kB)

Pressemitteilung vom 24.Oktober 2013

Internet World veröffentlicht Kongressprogramm für 2014:
Flaggschiffe Otto, Metro und Sixt präsentieren auf dem Internet World Kongress

München, 24. Oktober 2013 – Der E-Commerce revolutioniert die gesamte Handelsbranche, die Marktdurchdringung von Smartphones und Tablets, die in Deutschland laut Nielsen bereits bei 94 Prozent liegt, beschleunigt diesen Effekt. Der Bedarf an Erfahrungsaustausch für die betroffenen Unternehmen ist enorm. Auf dem Internet World Kongress am 25. und 26. Februar 2014 in München gewähren sowohl Flaggschiffunternehmen wie Otto, Metro und Sixt als auch Internetpioniere wie Stylebop.com, mySwissChocolate und Mister Spex Einblicke in erfolgreiche E-Commerce-Konzepte und diskutieren aktuelle Entwicklungen und Herausforderungen der Branche.

Pressemitteilung vom 24.10.2013 (PDF, 84.4 kB)

Pressemitteilung vom 26. September 2013

„Snowden-Affäre“ bremst Konsumverhalten der Verbraucher im Netz
Internet World Messe gibt Verbrauchertipps für sicheres Onlineshopping

München, 26. September 2013 – Abhörskandal, Cyberspionage, Datenaufzeichnung – was die Deutschen stets als Bedrohung ansahen, ist seit der „Snowden-Affäre“ zur ungeahnten Realität geworden. Dies wirkt sich nun auf die Einkaufslust der Verbraucher im Internet aus. Fast jeder zweite deutsche Verbraucher sieht Gefahrenpotenziale für die Datensicherheit beim Online-Einkaufen. Mehr noch, zwölf Prozent versuchen seit dem Datenskandal Einkäufe im Netz zu vermeiden. Zu diesem Ergebnis kommt eine repräsentative Studie, die das Online-Marktforschungsinstitut Fittkau & Maaß Consulting im Auftrag der Internet World Messe unter mehr als 1.000 deutschen Internet-Nutzern durchgeführt hat.

Pressemitteilung vom 26. September 2013 (PDF, 38.8 kB)

Pressemitteilung vom 11. September 2013

Internet World Messe zeigt die wichtigsten Trends im Online-Marketing:
So starten Web-Shops perfekt vorbereitet in das umsatzstärkste Quartal

München, 11. September 2013 – In drei Monaten steht Weihnachten vor der Tür und damit die wichtigste Zeit für die gesamte E-Commerce-Branche. Gilt es doch im vierten Quartal mindestens 20 Prozent mehr Umsatz zu erwirtschaften als in den ersten drei Quartalen des Jahres – und damit wenigstens die laut bvh (Bundesverband des Deutschen Versandhandels e.V.) im Online- und Versandhandel durchschnittlich erzielte Umsatzsteigerung durch das Weihnachtsgeschäft zu erreichen. Höchste Zeit also, sich mit neuen Online-Marketing-Trends auseinanderzusetzen! Denn die umsatzstärkste Zeit des Jahres kann durch die richtigen Vermarktungsstrategien und –maßnahmen noch erfolgreicher werden. Die E-Commerce-Messe Internet World hat acht Online-Marketing-Trends zusammengestellt, auf die vor allem Webshop-Betreiber einen genaueren Blick werfen sollten.

Pressemitteilung vom 11. September 2013 (PDF, 89.7 kB)

Pressemitteilung vom 04. September 2013

Internet World Messe veröffentlicht Studie zur Bundestagswahl 2013:
Internetnutzer vertrauen bei der Wahlentscheidung eher Print- als Online-Medien

  • Über 80 Prozent der deutschen Internetnutzer wollen 2013 wählen gehen
  • Wähler in Deutschland sind durch Social Media kaum erreichbar
  • Facebook-Befürworter bewerten Informationstiefe des Sozialen Netzwerks positiv

München, 4. September 2013 – Endspurt für den Wahlkampf, noch 18 Tage bis zur Bundestagswahl. Deutsche Politiker und Parteien blicken traditionell in die USA, um sich Inspirationen für ihren Wahlkampf zu holen. Social Media war, abgesehen von immensen Wahlkampfsummen, entscheidendes Zünglein an der Waage, mit dem US-Präsident Barack Obama im Jahr 2012 den Wahlsieg für sich davon trug. Doch in Deutschland funktioniert Wahlkampf anders, zumindest aus Sicht der Internetnutzer. Ein Großteil der Nutzer hält Social Media als Informationskanal von Parteien bzw. Politikern für ungeeignet. Mehr noch: sie schenken den Printmedien das größte Vertrauen bei ihrer Meinungsbildung für die Wahlentscheidung. Dies ergab eine repräsentative Studie, die das Online-Marktforschungsinstitut Fittkau & Maaß Consulting im Auftrag der Internet World Messe unter mehr als 1.000 deutschen Internetnutzern durchgeführt hat.

Pressemitteilung vom 04. September 2013 (PDF, 40.6 kB)

Pressemitteilung vom 23. Juli 2013

Internet World Messe veröffentlicht zehn Tipps für Online-Händler:
So kommen Web-Shops gut durch das Sommerloch

München, 23. Juli 2013 – Der Sommer hat Deutschland endlich fest im Griff. Doch während sich die Verbraucher über sonnige Nachmittage im Freibad und laue Nächte beim Grillen im heimischen Garten erfreuen, stöhnen Webhändler über sinkende Umsatzkurven.

Pressemitteilung vom 23. Juli 2013 (PDF, 89.7 kB)

Pressemitteilung vom 24. April 2013

Studie der Internet World Messe:
Bezahlschranke für redaktionelle Inhalte im Internet stößt bei Experten nur teilweise auf Akzeptanz

München, 24. April 2013 – Ende März kündigten die beiden großen britischen Tageszeitungen „The Sun“ und „The Daily Telegraph“ an, Bezahlsysteme für ihre Internetangebote einzuführen und folgen damit dem Trend in den USA. In Deutschland setzt die Mehrheit der Verlagshäuser weiterhin auf werbefinanzierte Erlösmodelle für ihre Internetangebote. Als einzige überregionale Zeitung nutzt lediglich „Die Welt“ seit Ende vergangenen Jahres eine Paywall. Trotz aller Diskussionen um Paid Content glauben 30 Prozent der Befragten, dass Bezahlschranken für digitale Inhalte auch in Deutschland gut funktionieren könnten. Zu diesem Ergebnis kommt die im Auftrag der Internet World Messe durchgeführte Befragung unter 1000 Experten der Internetbranche durch das Institut ibi research an der Universität Regensburg.

Pressemitteilung vom 24. April 2013 (PDF, 33.6 kB)

Pressemitteilung vom 21. März 2013

Besucherrekord auf der Internet World 2013:
Volle Messehallen, dicht gedrängte Zuhörer in den Vortragsarenen, voll besetzte Konferenzsäle, zufriedene Aussteller und glückliche Start-Ups: die Internet World war eine rundum gelungene Veranstaltung

München, 21. März 2013 – Mit einer überaus positiven Bilanz ist gestern die E-Commerce Messe Internet World zu Ende gegangen. Über 10.500 Besucher aus 34 Ländern strömten am 19. und 20. März in das Münchener Messegelände und bescherten der Internet World einen neuen Besucherrekord. Insgesamt 31 Prozent mehr Besucher als 2012 konnten verbucht werden. Doch das waren nicht die einzigen Rekordzahlen: auch die Zahl der Aussteller und Sponsoren konnte um 27 Prozent auf 250 gesteigert werden; die Ausstellungsfläche wuchs im Vergleich zu 2012 um 29 Prozent.

Pressemitteilung vom 21. März 2013 (PDF, 88.9 kB)

Pressemitteilung vom 18. März 2013

Studie der Internet World Messe belegt: Datensicherheit steht beim Online-Shopping im Fokus

  • „Zahlung per Rechnung“ aus Verbrauchersicht immer noch das sicherste Verfahren
  • Tablet-PCs werden künftig häufiger für den Online-Einkauf genutzt
  • Einfache Retouren bringen mehr Umsatz für den Online-Handel

München, 18. März 2013 – Für Verbraucher ist beim Online-Shopping das Bezahlen an der virtuellen Kasse ein kritischer Moment. Schließlich müssen für eine Bestellung wertvolle persönliche Daten wie Bankverbindung oder Kreditkartendaten einem oft unbekannten Händler preisgegeben werden. Viele Konsumenten zögern bei dieser letzten Hürde und Einkäufe scheitern. Selbst Experten der Internetbranche halten die Zahlungsart „Rechnung nach Lieferung“ mit 84 Prozent nach wie vor für die sicherste Methode. Allen Debatten um die Datensicherheit zum Trotz wurden Paypal mit 56 Prozent und Kreditkarte mit 39 Prozent als sichere Zahlungsart eingestuft. Zu diesem unerwarteten Ergebnis kommt eine im Auftrag der Internet World Messe durchgeführte Befragung unter 1000 Experten der Internetbranche durch das Institut ibi research an der Universität Regensburg.

Pressemitteilung vom 18. März 2013 (PDF, 91.4 kB)

Pressemitteilung vom 12. März 2013

Studie zur Digitalisierung der Gesellschaft zeigt: Soziale Netzwerke wirken sich häufig negativ auf den Arbeitsalltag aus

  • Verändertes Verhalten durch Soziale Netzwerke: Jüngere Arbeitnehmer besonders betroffen
  • Defizite bei der Vorbereitung von Jugendlichen auf die Arbeitswelt
  • Bundestagswahl 2013: Parteien wird wenig Social Media Kompetenz zugesprochen

München, 12. März 2013 – Die Digitalisierung der Gesellschaft verändert unser Leben – aber leider nicht nur zu unserem Besten. Immer mehr Menschen verbringen ihre Zeit privat und beruflich online und nehmen damit eine massive Verringerung persönlicher Kontakte in Kauf. Auch die permanente Erreichbarkeit führt zu einem dauerhaften Zeitdruck, der durchaus gesundheitliche Schäden nach sich ziehen kann. So ist für eine Mehrheit von 69 Prozent die Digitalisierung mit konkreten Nachteilen verbunden. Zu diesem alarmierenden Ergebnis kommt eine im Auftrag der Internet World Messe vom Institut ibi research an der Universität Regensburg durchgeführte Befragung unter 1000 Experten der Internetbranche. In der Studie wurden die Auswirkung der gesellschaftspolitischen Aspekte der Digitalisierung untersucht, wie zum Beispiel die Nutzung Sozialer Medien im Arbeitsalltag, der Datenschutz, der Umgang mit digitalen Inhalten sowie – im Hinblick auf die diesjährige Bundestagswahl – die Kompetenz der Parteien in diesem Themenumfeld.

Pressemitteilung vom 12. März 2013 (PDF, 221.5 kB)

Pressemitteilung vom 05. März 2013

Internet World Messe mit kostenloser Rechtsberatung und E-Mail Marketing Workshop

+++ Expertenecke Recht: Fachanwälte beraten Messebesucher kostenlos zum Thema E-Commerce +++ Kostenloser Workshop „E-Mail-Versand leicht gemacht“ von Agnitas +++ Speed Networking für Messebesucher +++ Verleihung INTERNET WORLD Business Shop Award 2013 +++

München, 5. März 2013 – Noch 14 Tage, dann öffnet die E-Commerce Messe Internet World inzwischen zum 17. Mal ihre Pforten. Vom 19.-20. März präsentieren rund 250 Aussteller in zwei Hallen und im 1. OG des Münchener Messegeländes die neuesten Trends der E-Commerce Branche. Der begleitende Kongress der Internet World steht unter dem Motto „Die Zukunft des E-Commerce“. Inhaltliche Schwerpunkte der Messe sind Shop Software & Technik, Usability, Online Marketing, Social & Mobile, Payment & Logistik. Als zusätzliches Highlight können Messebesucher in diesem Jahr an einem kostenlosen Workshop „E-Mail-Versand leicht gemacht“ von Agnitas teilnehmen. In 1,5 Stunden vermittelt der E-Mail-Spezialist die Grundlagen des E-Mail-Marketings: vom Import der Empfänger über das erfolgreiche Erstellen eines Mailings bis hin zur Auswertung von Statistiken. Der Workshop richtet sich an alle E-Mail-Marketing-Interessierten und ist auch für Neueinsteiger geeignet. Alle Teilnehmer erhalten ein Zertifikat und Unterlagen zur Schulung.

Pressemitteilung vom 05. März 2013 (PDF, 85.5 kB)

Pressemitteilung vom 21. Februar 2013

Attraktive und sichere Jobchancen in der Internetbranche auch für Berufseinsteiger

München, 21. Februar 2013 – Ein unbefristeter Arbeitsvertrag mit guten Aufstiegsmöglichkeiten – davon träumen insbesondere Berufseinsteiger, die sich trotz guterAbschlüsse mit einer unsicheren beruflichen Zukunft konfrontiert sehen. Aber gerade die Online-Branche bietet gute Startmöglichkeiten in einem modernen und vor allem sicheren Arbeitsumfeld. Über 80 Prozent der befragten Branchen-Insider erachten ihren Arbeitsplatz als gefestigt und ein Großteil der Unternehmen ist auf der Suche nach qualifizierten Mitarbeitern. Dies ist das Ergebnis einer von der Internet World Messe durchgeführten Umfrage unter Arbeitnehmern und -gebern der Internet-Branche. Untersucht wurde die Attraktivität dieser Branche hinsichtlich Arbeitsplatzsicherheit, geplante Neueinstellungen und Aufstiegschancen für Young Professionals und Quereinsteiger.

Pressemitteilung vom 21. Februar 2013 (PDF, 83.3 kB)

Pressemitteilung vom 31. Januar 2013

Internet World Messe veröffentlicht zehn Erfolgsfaktoren für Mobile Commerce

München, 31. Januar 2013 – Die Verbreitung von Smartphones und Tablets in der Bevölkerung machen das möglich, wovon Technologieexperten schon seit Jahren sprechen: Der Durchbruch von Mobile Commerce. In Deutschland verdoppelte sich 2012 der Umsatz im M-Commerce gegenüber dem gleichen Zeitraum des Vorjahres. Wie Unternehmen strategisch auf die große Trendwende vorbereitet sein sollten, zeigt diese Checkliste, die heute von der Internet World Messe veröffentlicht wurde.

Pressemitteilung vom 31. Januar 2013 (PDF, 96.0 kB)

Pressemitteilung vom 22. Januar 2013

Expertenumfrage zum Thema Digitalisierung der Gesellschaft gestartet

München, 22. Januar 2013 – Die Internet World Messe führt erstmals in diesem Jahr in Zusammenarbeit mit dem Institut ibi research, Regensburg, eine Online-Befragung unter Experten der Internetbranche durch. Erhoben werden deren aktuelle Einschätzung über die Auswirkungen der fortschreitenden Digitalisierung auf den Handel, die Gesellschaft sowie auf gesellschaftspolitische Themen wie Datenschutz, bargeldloses Bezahlen per Handy und das veränderte Kommunikationsverhalten der Jugend, den „Digital Natives“. Im Hinblick auf die bevorstehende Bundestagswahl in diesem Jahr erhebt das Forschungsprojekt auch Meinungen der Experten über die Kompetenzfelder der einzelnen Parteien rund um Internetthemen. Die Ergebnisse der Studie werden im Rahmen der Internet World am 19. und 20. März 2013 in München vorgestellt.

Pressemitteilung vom 22. Januar 2013 (PDF, 89.6 kB)

Pressemitteilung vom 10. Januar 2013

Internet World Messe erweitert Ausstellungsfläche

+++ Rekordzahlen im Online-Handel erhöhen Zulauf auf die größte E-Commerce Messe in Deutschland +++ Mehr Aussteller als im Vorjahr erwartet +++ Konzerne wie eBay, IBM und Telefonica Germany unter den Neuausstellern +++

München, 10. Januar 2013 – Das Weihnachtsgeschäft im Online-Handel hat das ungebremste Wachstum im E-Commerce beflügelt, die Umsatzprognosen für 2012 wurden laut Branchenverband bvh noch einmal übertroffen. Diese Entwicklung schlägt sich auch bei der am 19. und 20. März 2013 in München stattfindenden E-Commerce Messe Internet World nieder. Der Veranstalter Neue Mediengesellschaft Ulm mbH gibt heute bekannt, dass die ursprünglich geplante Ausstellungsfläche bereits ausgebucht ist. Aufgrund der hohen Nachfrage wird die Ausstellungsfläche um 35 Prozent erweitert.

Pressemitteilung vom 10. Januar 2013 (PDF, 84.0 kB)

Pressemitteilung vom 29. November 2012

Internet World veröffentlicht Kongressprogramm für 2013:
Trendscout Mikal Hallstrup hält Keynote über die Überlebenschancen in der mobilen Revolution

München, 29. November 2012 – Der Däne Mikal Hallstrup wird am 19. März 2013 die zweitägige Messe Internet World in München mit einer Keynote eröffnen. Der Trendscout und Mitgründer der international führenden Unternehmensberatung für Design „Designit“ wird über die mobile Revolution der Kommunikationsgesellschaft referieren. Das gab heute die Neue Mediengesellschaft Ulm mbH, Veranstalter der Internet World im Rahmen der Veröffentlichung des gesamten Programms des Kongresses bekannt.

Pressemitteilung vom 29. November 2012 (PDF, 84.7 kB)

Pressrelease 30.08.2012

Internet World 2013 on 19th and 20th of March in Munich:
Call for Papers closes October 15th, 2012

Munich, 30th of August 2012 – Internet World, the E-Commerce Trade Fair, takes place on March 19th and 20th, 2013 for the 17th time at the Munich Trade Fair Centre. The call for papers for the Trade Congress accompanying Internet World closes October 15th, 2012. This year’s motto for the Congress is, “The Future of E-Commerce“.

Pressrelease 30.08.2012 (PDF, 79.4 kB)

Pressrelease 28.03.2012

Internet World 2012: A total success
16th Munich Internet World E-Commerce Fair attracts large crowds

Munich - 28.03.2012. This Wednesday at Munich’s ICM, the 16th Internet World ended on a very positive note. More than 8,000 trade fair visitors and congress participants flocked to the halls of Munich’s trade fair grounds for the two-day event. Visitor figures were up 30% on 2011. The number of exhibitors also increased by 30% to 200. Exhibition space grew by 45%.

Pressrelease 28.03.2012 (PDF, 61.7 kB)

Pressemitteilung vom 21. März 2012

Internet World 2012: 200 Aussteller zeigen Produkte und Dienstleistungen im Bereich E-Commerce und E-Marketing

Die letzten Vorbereitungen für die Münchner E-Commerce-Messe Internet World laufen auf Hochtouren. Messeveranstalter Neue Mediengesellschaft Ulm rechnet mit deutlich mehr Ausstellern und Besuchern als noch 2011

München - 21.03.2012 Von 27. bis 28. März öffnet die E-Commerce-Messe ‚Internet World’ zum inzwischen 16. Mal ihre Tore. Knapp 200 Aussteller - 30 Prozent mehr als im Vorjahr - sowie fünf Sponsoren präsentieren in insgesamt zwei Messehallen Produkte und Dienstleistungen im Bereich E-Commerce und E-Marketing. „Wir haben die Ausstellungsfläche aufgrund der großen Nachfrage um 45 Prozent gesteigert“, sagt Nicole Rüdlin, Leitung Messen & Kongresse der Neuen Mediengesellschaft Ulm mbH, nicht ohne Stolz. „Wenn die Nachfrage weiter so anzieht, werden wir im kommenden Jahr eine dritte Halle eröffnen.“

Pressemitteilung vom 21. März 2012 (PDF, 179.5 kB)

Pressemitteilung vom 12. März 2012

Breites Themenspektrum beim „Internet World Kongress“

Vom 27. bis zum 28. März 2012 teilen rund 50 E-Commerce-Experten auf dem „Internet World Kongress“ ihr Praxiswissen in allen Bereichen des Online-Handels mit den Besuchern

München, 12. März 2012 „Freiheit als Nährboden für E-Commerce“ – mit dieser Keynote eröffnet am 27. März Aleks Lessmann, Politischer Geschäftsführer der Piratenpartei Bayern und Stellvertretender Pressesprecher der Piratenpartei Deutschlands, den „Internet World Kongress“ in München. An zwei Tagen dreht sich im Münchner Kongresszentrum ICM auf der Neuen Messe München alles um tägliche Praxis und künftige Trends im Bereich E-Commerce.

Pressemitteilung vom 12. März 2012 (PDF, 187.5 kB)

Pressemitteilung vom 23. Februar 2012

INTERNET WORLD MESSE 2012:
Zukunftsthema E-Commerce im Fokus

München - 23. Februar 2012 Unter dem Motto ‚Die Zukunft des E-Commerce’ öffnet die Münchner E-Commerce-Messe ‚Internet World’ in diesem Jahr vom 27. bis 28. März bereits zum 16. Mal ihre Tore. 200 Aussteller präsentieren die neuesten Trends, Dienstleistungen und Produkte für Online-Händler und Internet-Marketer. „Schon im vergangenen Jahr konnten wir die Ausstellerzahlen um ein Drittel steigern und setzen dieses Wachstum 2012 weiter fort.“, freut sich Sabine Eckert, Projektleiterin der Internet World über das große Interesse der Aussteller und Fachbesucher.

Pressemitteilung vom 23. Februar 2012 (PDF, 192.8 kB)
Kasper Andreas
Andreas Kasper

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